Nyårskrönika

Det är dags för något som jag inte gjort på en himla massa år, upptäckte jag när jag skulle gå tillbaka i bloggen för att kopiera den här. Så här är en sammanfattning av året som var, i osedvanligt god tid dessutom:

2015:

  • Årets nykomling(ar): Jag själv, till en massa nya och nygamla saker och grupper.
  • Årets insikt: Jag behöver vara mycket utomhus och röra på mig mycket även på arbetstid. Att vara för mycket framför en dataskärm på bestämda tider kommer inte att fungera i längden för mig.
  • Årets snyft: Att det var så synd om mig i min sjukdomsynklighet alldeles innan jul.
  • Årets konsert: Att hitta en folkmusikspelning lite hipp som happandes.
  • Årets film: Nördar på med både Hunger Games Mockingjay II och Star Wars VII. Mycket bio detta år!
  • Årets serie: Hmm… Har inte sett så mycket serier det här året, så jag kanske måste säga Game of Thrones då…
  • Årets resa: Flyttresa Skåne-Norrbotten. Med bil. På fyra dagar.
  • Årets låt: Julblotssångerna på tunnelbanan.
  • Årets amen tjenare!: Att så många jag känner verkar ha tagit sig till Luleå! Sjukt oväntat!
  • Årets fest: Blir nog Lamullskvällen som jag trots sjukdomsfara lyckades ta mig till.
  • Årets mat: Har varit extremt onyttig och förmodligen skurken i frågan om att jag blivit sjuk.
  • Årets skiva: Discworld? Har läst en hel del Terry Pratchett…
  • Årets nya hobby: Återupptagna hobbies som cirkus och rollspel
  • Årets bok: Många.
  • Årets dryck: Vatten och juice. Fast kanske mest juice och vatten…
  • Årets i-landsproblem: Jag har hittat så mycket hobbies att jag inte vet när jag egentligen ska ha tid att jobba! Ett mycket trevligt i-landsproblem.
  • Årets glädje: Nytt trevligt folk, återupptagna hobbies.
  • Årets besvikelse: Det som fick mig att säga, med känsla, ”you bastards! You absolute BASTARDS!” till datorn. På engelska. Frasen kändes bäst så.
  • Årets insikt #2: En massa subinsikter baserade på den första insikten jag nämnde.
  • Årets kursare: Kan inte vara jag. Har inte lagt mycket energi på den distanskurs jag läser på sidan av.
  • Årets frukost: Blev för det mesta äten. Förutom när jag inte kom upp ur sängen i tid för att äta den.
  • Årets det trodde jag aldrig: Har inte så mycket med det privata livet att göra som med omvärlden.
  • Årets pryl: Beställningen med cirkusgrejer. Som min egen lilla julafton!
  • Årets nyårsafton: Med eld och vänner.
DSCF2788 (2)

Nygammal hobby på nyår

Lämna en kommentar

Under Allmänna betraktelser

Lämna en kommentar