Tillbaka till betraktelserna igen

Betraktelse ett:

För några (typ 2-3) veckor sen var det några som höll på att laga taket på jobbet. Det är väl en sisådär 26 m upp. De går under namnet ”superhjältarna” bland mina jobbarkompisar eftersom de hänger i linor uppe på taket. Jag kan ha uttryckt att jag också ville upp på taket och var lite avundsjuk på dem. De sa att det säkert kunde gå att ordna att vi som jobbar där kan få ta oss upp en tur på taket vi med. De skulle förmodligen komma tillbaka den här veckan. Nu är jag ledig i två dagar. Mina jobbarkompisar har alltså fått upprepade uppmaningar om att ringa till mig om tak-turen händer under mina lediga dar.

Betraktelse två:

Dessa lediga dagar kommer också att innebära cirkusföreställning! Jag är peppad.

Jag märkte just att dessa två betraktelser kan ha något gemensamt tema…

1 kommentar

Filed under Allmänna betraktelser

One response to “Tillbaka till betraktelserna igen

  1. Margareta

    Din mor protesterar mot takturen…..be careful please

Kommentera

