Vad jag gör när jag verkligen inte vill diska

(For the non-Swedish speakers: This post is all about what you could do when you really want to avoid washing up and ignore the mountain of dishes in the sink…)

När man inte har en diskmaskin så kommer det garanterat tillfällen då disken på diskbänken känns som ett oöverstigligt berg och ingenting i världen (inte ens pepp från en kompis via telefon) kan få en att ta itu med detta. I sådana fall finns det bara en sak att göra, nämligen hitta distraktioner.

Man kan exempelvis byta jord till sin krukväxt (notera singularisformen) för första gången i sitt (och plantans) liv.

Eller så kan man göra fler brickor till framtida brickbandsprojekt (för instruktioner på hur man kan göra dem billigt men inte särskilt eventvänliga, klicka här).

Större och förhoppningsvis bättre brickband är i sikte!

Större och förhoppningsvis bättre brickband är i sikte! // Tablet weaving tablets for future projects

Eller så kan man hitta en helt ny hobby och få lite dille medan man fortfarande har kvar materialet. I mitt fall var detta att jag kom på att jag köpt billig metalltråd för smyckestillverkning på utförsäljning, och med hjälp av två tänger och en wirework-tidning började jag leka lite. Det var kul. Mycket roligare än att diska.

Första försöken i smyckestillverkning // First attempts at jewellry making

Första försöken i smyckestillverkning // First attempts at jewelry making

Nu är jag dessutom svinpeppad på att beställa hem ringbrynjeringar och nörda in mig lite till i detta. Ska höra med en jobbarkompis om varifrån de brukar beställa ringar.

Men tillslut så kommer ju den där tiden då man inte kan ignorera disken längre. Så då får man ringa en vän och ha sällskap medan man tar itu med berget (som dessutom känns lite mindre oöverkomligt nu när man gjort lite andra nyttiga saker innan).

2 kommentarer

Filed under Allmänna betraktelser

2 responses to “Vad jag gör när jag verkligen inte vill diska

  1. Margareta

    Ring en vän, använd en livlina eller fråga publiken…. Tur att det är gjort nu. Diskmaskin högt på listan i nästa boende 😉Vad fina grejer det blev, see you soon!

Kommentera

