Test-trasa

Av någon anledning började jag fundera på stickade trasor (minns inte alls hur det kom sig) och efter lite googlande såg jag att materialet brukar vara lin- eller bomullstråd. Eftersom jag har en rulle lintråd som är lite för tjock att sy med så testade jag att göra en trasa av den tråden istället. Jag tror att jag hade lite för stora stickor för garntjockleken, men vi får se hur den är att använda.

Test-trasa

Test-trasa

Som ni ser så borde jag ha försökt avmaska lite lösare… Den är stickad med rätstickning, med lite försök till falsk resår i ett par varv också. Öglorna för upphängning är virkade. Efter att ha kollat på gratismönster hos Drops verkar trasor stickas med antingen mosstickning (i olika varianter), rätstickning eller falsk resår. Jag är rätt peppad på att testa sticka trasor i garn av återvunnen denim också, men jag får nog testa hur den här linnetrasan fungerar först…

Lämna en kommentar

Filed under UFOs & stash-busting

Kommentera

