Dagens promenad (bildlös)

Idag var det soligt ute på riktigt. Alltså inte bara sådär att man kan ana solen bakom molnen (vilket jag också räknat som solsken de senaste dagarna, tror jag blir lätt galen när jag inte sett solen på nästan två veckor), utan faktiskt långvarig strålande sol. Jag gick ut på min långrunda på c:a 8 km. Denna långrunda är till stora delar på två av de större byavägarna, sammankopplad med en av de mindre byavägarna. När jag var på hemvägen så åkte en kompis förbi med bilen, stannade till och frågade om jag behövde skjuts eller hade blivit strandad någonstans. Jag berättade att nej, jag var ute på promenad eftersom det är sol ute. Vi skrattade gott åt det hela, men jag tror att jag säkrade min status som ”the village idiot” lite grann. Att vara ute och gå bara för att det är sol ute, och att inte ens köra till nåt av de fina ställena eller vandringslederna – det är nog lite underligt ändå… (Jag tror att jag behöver en trädgård.)

Lämna en kommentar

Filed under Allmänna betraktelser

Kommentera

