Dagens promenad

Idag är det fint väder och jag tog mig till Gyllebosjön för en promenad i skogen runt sjön. Det är ju lite underligt att inte bo på gångavstånd till skogen, vilket gör att de här promenadinläggen blir också lite färre. Men det är fantastiskt fint att gå i en lövskog på hösten!

DSCF2420

I höstlig dräkt

Bilderna jag har tagit gör knappt verkligheten rättvisa. Även om jag också saknar barrskogen (kommer nog aldrig ifrån det…) så är det otroligt fint här!

Gyllene Gyllebosjön

Gyllene Gyllebosjön

Om jag kommer dit en söndag någon gång så kan jag också gå och se 1400-talsruinen vid Gyllebo slott. Det är privatägt så ruinen var bara öppen för allmänheten på söndagar. Om jag kommer ihåg kameran kommer det nog upp ett till promenadinlägg senare…

Fågeln vid badplatsen

Fågeln vid badplatsen

För idag så lämnar jag er med bilden på badplatsen. Fågeln (jag är väldigt dålig på att känna igen fåglar, så jag vet inte vad för slags fågel det är) är enligt min uppfattning bryggvaktare, eftersom den stod där väldigt länge…

1 kommentar

Filed under Allmänna betraktelser

One response to “Dagens promenad

  1. Kanadagås kanske… fast jag tror att de brukar ha vita kinder. Kanske bara någon gås *flin*

Kommentera

