Sommarens promenad

Promenadpartner

Promenadpartner

Eh, jag hoppas att ingen av er läsare är rädd för insekter. Isåfall ber jag om ursäkt för denna chockartade början på blogginlägget. När denna promenad ägde rum blev jag ganska fascinerad över dessa skalbaggar som gick omkring överallt. Jag vet dock inte vad de kallas, så om någon vet, lämna en kommentar!

Promenaden ägde rum under sommaren, och ganska tidigt på dagen. Det betydde att den längsta vandringsstigen omkring Stenshuvud var ganska folktom, något jag tyckte var rätt skönt. När jag hade gått runt den vandringsstigen var det mer förmiddag och mycket mer folk (men detta kan ju också bero på att jag då gick upp mot utsiktsplatserna, och de är ju något mer populära…).

Skog och hav på samma promenad

Skog och hav på samma promenad

Denna promenad är ju lite efter i relationen verklighet-blogg, men jag tog ju faktiskt med mig kameran, så det ska väl kunna bli ett inlägg av det hela ändå! Bättre sent än aldrig! Fina inlägg kommer sent! Eller kanske snarare: Ordspråksparafraser är silver, låta bli dem är guld…?

Ett stenhuvud i Stenshuvud

Ett stenhuvud i Stenshuvud

Min tanke om den huvudformade stenen på bilden ovan är att det är egentligen den här stenen som gett platsen sitt namn. Tror inte att det stämmer med den officiella versionen, men ibland måste man få fördjupa sig i alternativa historier. Och den här teorin är rent av sannolik när man jämför med de alternativa historier jag och mina jobbarkompisar har kommit på i sommar efter jobbet…

Från den botaniska delen av skogsparken

Från den botaniska delen av skogsparken

Lämna en kommentar

Filed under Allmänna betraktelser

Kommentera

