Jamen just ja!

Jag har ju glömt att jag har gjort klart min improviserade stickade, ja, det råkade bli en kofta! Inspirationen till detta projekt var en stickad tröja med en ocentrerad dragkedja från Hunkydory, som jag inte hittar längre eftersom den var med i vårsäsongens lookbook. Men enligt min garnstash var den enda enfärgade möjlighet jag hade var att göra den orange. (Jag lekte med tanken att göra den mörkgrå-svart, men efter lite provlappsstickande och räknande fungerade inte det.) Färgen gör att den inte påminner särskilt mycket om originalet längre, och att jag tog knappar (egengjorda, av renhorn) istället för en dragkedja gör att den skiljer sig ännu mer. Men, det betyder också att jag fått mig en helt gratis ny tröja! Den stickades enligt en skiss med lite improviserade mått, så härmed har jag stickat tre tröjor i mitt liv – två på improvisation och ett efter ett ordentligt mönster. Nästa gång blir det nog efter ett mönster igen, så jag håller det jämnt…

Tröjan färdig och modellerad

Tröjan färdig och modellerad

Japp, jag har kommit på att det finns en timer på min kamera! Lite roligare än att bara fota sakerna liggandes på golvet eller hängandes på en dörr. Men så blev det ganska tråkigt att bara stå rätt upp och ner, så majoriteten av bilderna på tröjan och mig liknar dessa…

DSCF2120 (2)

DSCF2112 (2)

DSCF2108 (2)

 

 

 

 

 

 

 

 

Japp. Som alltid får ni den fotogena minen på köpet…

1 kommentar

Filed under UFOs & stash-busting

One response to “Jamen just ja!

  1. Margareta

    Vad bra koftan blev, för att inte tala om poserna 😀 Vi ses snart. Kramar

Kommentera

