Fläng, fläng, fläng (sova, sova, sova)

Jag trodde att det här med att bli bofast, det skulle innebära att man faktiskt stannade på ett ställe. Än så länge vet jag inte riktigt hur väl det stämmer.

När september kom så insåg jag att jag hade planerat in hela månaden med att fara runt som en skottspole mellan landsdelar och komma tillbaka för jobbpass. Nu senast var jag i Uppsala på kursintro (vilket var jättekul) och i Stockholm och hängde med trevligt folk (vilket också var jättekul) så det är ju trevligt flängande! Men jag tänkte att oktober kanske blir annorlunda. Lite mindre fläng och lite mer sova. Ehm. Har nu planerat in hela oktober i princip, och ändå inte lyckats ta med allt jag skulle kunna och vilja göra. Funderar på om jag måste för mitt eget vilobehov planera in två slappa lediga dagar i rad. Hur gick det här till? Återigen kommer jag att leva som en skottspole. Och återigen är det roliga saker. Och så kommer jag på andra saker att göra och fler människor att besöka ”när jag ändå är i trakterna”. Det här med att vara bofast innebär betydligt mer resande än jag förväntat mig. Jag kanske gör det på fel sätt, rent utav?

Mer om mina kurser och de roliga saker jag numera kan räkna som ”att plugga” kommer i ett senare inlägg. Som avslut till detta inlägg kommer en bild från helgens (fast egentligen måndagens) flängande.

Aifurs mest fotade plats?

Aifurs mest fotade plats?

Ett snabbt besök på en hantverkskväll på en vikingabar. Värre kan man ju ha det.

Lämna en kommentar

Filed under Livets skola

Kommentera

