En bättre dag

Igår var en sån där hemsk dag då ingenting egentligen gick som det skulle. Men idag har det gått desto bättre, även om dagen knappt har gått halvvägs ännu. Jag håller på att boka in möten för att förhoppningsvis ha lite jobb i höst, och jag har sovit gott, läst ut en bra och tjock bok (fast det gjorde jag ju iofs igår natt…) och fortsätter på min stickade tröja. Det har gått ännu mer framåt sen jag tog den här bilden, så jag hoppas att den blir klar snart!

Tröjan med framsteg

Stashbustingtröjan

Som ni kan se så fortsätter jag traditionen med olikfärgade gem som stickmarkörer. De fungerar faktiskt väldigt bra! De lila vid oket symboliserar varvstart/varvslut och de vita-röda-gröna (hade slut på röda gem halvvägs igenom varvet…) symboliserar var mönsterdiagrammet börjar om.

Det där med stashbusting är en bra grej. Jag har dock fortfarande sjuka mängder garn kvar.

Lämna en kommentar

Filed under Livets skola, UFOs & stash-busting

Kommentera

