En ganska lång fredagspromenad

Det är dags för ett inlägg på svenska igen. Jag har varit dålig på att ta med mig kameran på de senaste promenaderna, men för några dagar sen såg jag att isen på sjön har börjat bli vågig. Riktigt stort vågig. Det är en höjdskillnad på runt en meter, skulle jag uppskatta det till. Den tidigare så plana isen har nu en försänkning. Och med detta sagt så är temat för dessa promenadbilder vårtecken.

Vågmaskin på is?

Isberg och isdalar på sjön

Jag kan med säkerhet säga att det inte har sett ut sådär tidigare!

Den här promenaden såg också ett nytt foto-objekt. Det finns ett järnankare uppställt på en udde vid sjön, så jag tog en hel del bilder kring det. Eftersom det var flerarmat fanns det rätt mycket vinklar att leka med. Detta är en utsiktsbild med ankare, resterande bilder kommer kanske i andra inlägg framöver.

Ankarvy

Ankarvy

Nu ser det ju fortfarande snöigt ut på de bilder jag valt ut. Nästa bild väger kanske upp detta lite grann, även om det är en del is kvar…

Solsmälta

Solsmälta

Det har varit en fin solskensvecka så förhoppningsvis är jag uppladdad med D-vitamin nu. Annars är det ju bra att äta ägg för att få extra D-vitamin, nu när det ändå är påsk…

1 kommentar

Filed under Allmänna betraktelser

One response to “En ganska lång fredagspromenad

  1. Hol Hans

    Glad Påsk !
    Önskar vi på Sollerön

Kommentera

