Tröjan i görandet

Vissa fraser går verkligen inte att direktöversätta. ”The sweater in the making” är en sådan fras…

Tröjschabraket för c:a 2 varv sedan

Tröjschabraket för c:a 2 varv sedan – nu börjar oket och spänningen stiger!

Detta är ett av mina stash-busting-projekt detta år. Det räcker alltså inte med HSF, utan jag har satt mig för att göra slut på min garnstash. (Mest kanske för att jag vill kunna köpa nytt garn med gott samvete någon gång i framtiden…) Det är också den andra tröjan jag stickar under min livstid (den förra stickade jag för över 10 år sedan, så det var nog dags för en till…), och den första med mönsterstickning. Som tur är har jag en mamma som kan det här med stickning, som har fått dechiffrera detta mönster från DV, samt lärt mig hur man ändrar mönstret så man slipper mycket monteringsarbete. Att fästa alla dessa gem som lyser i olika färger har jag dock kommit på själv, för att hålla koll på var de olika delarna börjar och slutar. Egentligen finns det ju ordentliga stickmarkörer att köpa, men när det handlar om stash-busting så gillar jag det gamla goda MNT-uttrycket: ”Man tager vad man haver och gör det man ska.” 

Förresten så fick jag en bok i brevlådan idag. Så nu är jag officiellt publicerad med en artikel i denna bok:

Yeah!

Yeah!

Dessutom är boken fullproppad med andra spännande artiklar om olika delar av vikingatidsforskning. Runt 50 artiklar allt som allt. Ska bli grymt kul att läsa! Har redan bläddrat igenom boken och sett att den har verkligen hur många områden som helst, med både teoretiska och praktiska artiklar. Vilken tur att jag har tränat upp min förståelse av danska under de senaste åren också!

1 kommentar

Filed under Annan skola, UFOs & stash-busting

One response to “Tröjan i görandet

  1. Va fin din tröja ser ut att bli! Ik, vad duktig du är!

    Skulle skicka en kommentar förra gången jag var in, men av någon anledning hittade jag inte kommenteraknappen. Nu har jag det. Haha Jag är bara så *blip* bad as! Hahaha 🙂 *försök till ironi*

Kommentera

