Roadtrip och besökstid

För lite mer än en timme sen var jag på tågstationen och lämnade av mitt holländska besök. Dessförinnan var vi och roadtrippade runt till olika hantverks-meckan omkring Sveg och Ljusdal. Har garvat, lärt ut stickning, och gett en kanske lite vriden bild av Sverige. Vi har också varit i Stockholm, och i Grönklitt i björnparken, och i Falun, kort sagt har jag haft lika mycket semester som hon haft den här tiden!

Bäddad våningssäng på vandrarhemmet i Stockholm

Bäddning av våningssäng på vandrarhemmet i Stockholm (ja, det är en människa inne i påslakanet)

Lex var dock mycket bättre än mig på att komma ihåg att ta med kameran, så jag hoppas att hon skickar över lite bilder. Än så länge får ni nöja er med de bilder jag tagit.

Turistbild av Stockholm

Turistbild av Stockholm

Detta kan också bli förvandlat till ett matbloggsinlägg. Jag hade ju en gång i tiden ett modebloggsinlägg (under dykarskoletiden, för ganska exakt 2 år sen), och jag känner att det är på tiden att testa matbloggandet också. Denna förvarning inför nästa bild bör göra att ni som är allergiska mot matbloggar bara kan snabbt scrolla förbi. You have been warned.

Igår fick vi nämligen nygjord krusbärskräm, nymjölkad mjölk, och nybakt bröd till middagsfika i en by utanför Ljusdal. Det mesta av mjölet till brödet hade dessutom växt c:a 100 meter från huset vi var i. Detta tycker jag förtjänar en bild. Tyvärr kom jag inte att tänka på detta förrän jag var inne på min andra portion kräm och tredje macka, så jag vet inte riktigt om jag lyckas särskilt bra med mitt matbloggande… Det ska ju kanske se orört ut när man lägger upp bilderna… Hm…

Halväten matblogg (men grymt gott var det!)

Halväten matblogg (men grymt gott var det!)

Kanske ska fortsätta att låta bli matbloggande och modebloggande. Det finns så många andra som gör det mer rättvisa…

2 kommentarer

Filed under Allmänna betraktelser

2 responses to “Roadtrip och besökstid

  1. Jag brukar tycka att krusbärskräm ser ut att vara bland det äckligaste, men den där ser ju inte ut som kräka. Den är ju röd och inte så där simmig och gulaktig och kräkkonsistentsläskig… om nu det kan få vara ett ord. Jag tror att du i alla fall har lyckats få upp mitt hopp på att krusbär faktiskt kan göras till en god kräm.

    • Det var gott, och inte alls att sammankoppla med dina vanliga associationer till krusbärskräm! 🙂

      Jag tror dessutom att detta är den första gången ordet ”kräkkonsistensläskig” använts i ett matbloggande… Även om det var inom en negation… En helt ny dimension helt enkelt! Trots detta tror jag att det inte blir så mycket mer matbloggande…

Kommentera

