Veckans promenad – en restkavalkad

Idag var jag ute och gick på Orsasjöns is. I solsken. Hur fint som helst. Tyvärr hade jag inte med mig någon kamera, så istället tar jag fram några bilder jag inte visat tidigare. De har av någon anledning blivit bortredigerade tidigare. Men inte länge till. Här är ”the hidden tracks” av de senaste veckornas promenader. (Här borde det egentligen spelas dramatisk musik, för att förstärka epiken.)

Avverkning

Avverkade rishögar vid strandkanten

Inom film är det vanligt med uppföljare. Inom musik också, det finns ju både uppföljarskivor och uppföljarlåtar (typ The Unforgiven II). Böcker har också de uppföljare. Och en hel del fotografier har det också. Här kommer just en sådan uppföljare. Vilken version är bäst?

En gammal favorit i nytappning

En gammal favorit i nytappning

Jag har ju en idé om att framkalla några av dessa promenadbilder och rama in. En av bilderna som är stark kandidat för inramning är den här, tagen vid första snön i oktober.

Snönypon

Snönypon

Det kan nog komma att bli svårt att välja ut inramningskandidaterna, när jag väl får tummen ur…

2 kommentarer

Filed under Allmänna betraktelser

2 responses to “Veckans promenad – en restkavalkad

  1. Margareta

    Snönypon blir ju en finfin bild. Försök få loss tummen =)

Kommentera

