Från UFO till FO

Mössa, sockar och handledsvärmare

Mössa, sockar och handledsvärmare

Jag har gått igenom en av de två flyttkartonger jag hittat med mina hantverksprojekt här i Orsa. Den kartongen hade ett klart garntema, som ni kanske listat ut av bilden. Hittade ett blått garn som blev bra kantning på sockorna jag påbörjade i somras och mössan jag påbörjade senaste Bäckedalbesöket. Sen hittade jag också ett par påbörjade handledsvärmare, och eftersom jag också hittade garnerna som behövdes till dem gjorde jag klart dem under en hantverks-filmkväll i måndags.

Ett förtydligande är nog på sin plats: I detta sammanhang betyder UFO UnFinished Object, inte Unidentified Flying Object. FO blir då givetvis Finished Object.

1 kommentar

Filed under Livets skola, UFOs & stash-busting

One response to “Från UFO till FO

  1. Margareta

    Bra att ha lite olika grejer att visa ifall du ska hålla kurs i januari.

Kommentera

