Veckans promenad

Nu har vintern kommit på riktigt, även om det inte har varit särskilt mycket till snökaos just här. Istället var gårdagens promenad i bara någon centimeter snö. I en annan del av verkligheten gav några av mina vänner upp tanken på att ta sig hem som planerat från Stockholm…

Isen har lagt sig på sjön iallafall

Isen har lagt sig på sjön iallafall

När jag tog bilden ovan träffade jag på någon som upplyste mig om att en man i 40-årsåldern var saknad. Han hade varit borta ett dygn, och nu flög en helikopter över Orsasjön och letade. Jag tyckte att det var lite obehagligt, med tanke på att det ändå är tvåsiffriga minusgrader och, som ni ser, inte tillräckligt med snö för att kunna bygga sig en bivack eller liknande för att skydda sig mot kylan. Hittade en länk här som ger mer info, och känner mig lite mer hoppfull att det trots allt slutar väl.

Helikoptern över sjön

Helikoptern över sjön

En promenad i blandad sinnesstämning, helt enkelt. Oerhört fint, men samtidigt kallt, och jag hoppas att allt slutar väl, som sagt.

Lämna en kommentar

Filed under Allmänna betraktelser

Kommentera

