Kärt återbesök

En hel dag spenderad på Bäckedal och caféet med filmtema inne i Sveg, Cineast. Fick med ännu en gammal bäckedaling att besöka folk och skolan, och eftersom jag glömt ta med något handarbete så hittade jag en spillbit på golvet i snicken, och fick låna en kniv.

Nålbindningsnålar i olika storlekar

Jag kände att jag behövde testa lite fler längder av nålbindningsnålar, eftersom de jag har sett till salu är väldigt olika de nålar jag föredrar. Så den första nålen jag gjorde var alltså lite längre än vad jag brukar vilja ha. Sedan hade vi ännu lite tid kvar, så jag gjorde en till av samma spillbit från golvet. Jag insåg dock att det var perfekt längd för att göra två stycken av den biten. Sagt och gjort. Jag kunde säkert ha hunnit med att göra ännu en nål, men jag ska ju använda dem också… Tre nya nålbindningsnålar räckte alldeles utmärkt.

På det stora hela en mycket trevlig dag. Nästa gång ska vi planera för att stanna en hel helg.

Lämna en kommentar

Filed under Annan skola

Kommentera

