Nygamla arbetsuppgifter

Repslagning vid bygghyttan

Jag har nu tagit mig vidare upp till Dalarna för att slutföra det jag påbörjat. Kan jag bara se slutet i tunneln så är jag nöjd och glad, känner jag. Jag vill egentligen inte panika, men det är nog bra att vara lite påpiskad också. Därför har jag själv gett mig deadlinen till slutet av nästa vecka med två kapitel som jag egentligen ville ha färdiga vid augustis slut. Man kan inte få allt här i världen. Dessutom tror jag inte att det är nyttigt att ha alldeles för mycket tid till att redigera heller. Det kan bli för redigerat och för stressigt om perfektionistgenen får råda. Jag tror att det finns en nyttig kärna i tanken: ”Äsch, skit samma, nu är det här tillräckligt bra, det får bära eller brista för nu är jag less!”

1 kommentar

Filed under Annan skola

One response to “Nygamla arbetsuppgifter

  1. En otroligt bra tanke. Man kan förfina i all evighet, men ibland måste det bara skickas i väg. Vilken underbar bild på dig!

Kommentera

