Med hopp om solsken

Idag har det varit fint väder. Förhoppningsvis kommer detta att hålla i sig imorgon då jag är ledig. Sist jag var ledig var det full storm och regn i två dagar. Jag satt och kollade på extramaterialet till the extended Lord of the Rings medan jag började nålbinda ett par nya sockar att ha på jobbet. Allt extramaterial till The Two Towers och The Return of the King. Det är ungefär 8 timmar sammanlagt, tror jag. Den gången jag vågade mig ut till affären hade det börjat ösregna när jag skulle tillbaka hem. När jag stod och tryckte intill en förrådsdörr vars inskjutna placering i huset gav lite skydd, så fick jag dock låna ett paraply av en snäll främling. Dagens bästa händelse och jag hoppas att jag nu återlämnat paraplyet i rätt postlåda…

Hursomhelst. Eftersom jag faktiskt ville göra något helt annat än att se extramaterialet till LOTR sist jag var ledig, så gör jag ett nytt försök imorgon. Med hopp om att det fortsätter som idag.

Bilden till det här inlägget har dock inget med varken denna dag eller detta år att göra. Har varit utomordentligt dålig på att ta kort en längre period nu.

Lämna en kommentar

Filed under Allmänna betraktelser

Kommentera

