Livstecken

En viss torka kanske kan skönjas i inläggen. Det beror mest på att jag inte har hittat nåt att skriva om. Men jag lever och mår iallafall. Jobbar. Lär mig lite nya saker (som idag t.ex. har jag börjat lära mig att göra en ringbrynja – vilket var mer pillergöra än jag väntat mig) och berättar lite spökhistorier och sägner mellan alla historiska fakta. Sägnerna är ju en del av en muntlig tradition i historien, och en väldigt tacksam del att ta upp på guideturer. Sen försökte jag igår att återuppta slumrande grundläggande smide efter att ha hjälpt smeden att sätta smedjan i ordning. Det gick inte lika bra som jag minns att det brukade gå att smida enkla grejer, som en krok… Idag har jag dessutom träningsvärk i armarna. Planerar också lite inför events och specialbokningar, och planerar mina resor till och från jobbet med lagom dryg lokaltrafikering. Ser fram emot att ha tillgång till en bil om ungefär en vecka.

Och ignorerar uppsatsen för tillfället. Inte särskilt smart men inte särskilt oväntat heller…

Så lever livet. Jag mår rätt bra ändå.

Lämna en kommentar

Filed under Allmänna betraktelser

Kommentera

