Lyxigt värre

Idag äter jag färskravioli (spenat och ricotta) till middag, följt av jordgubbar (färska men köpes) och plommon. Varför? Jo, idag firas det att jag har skrivit på kontraktet. Om högst 6 månader är jag alltså klar med universitetslivet (för evigt!) och kan lämna det. Sen blir jag inkastad i jobbsökandets och etableringens underbara värld.

Appropå det. Min handledare såg lite tvivlande ut när han insåg att jag skulle jobba under 3½ av dessa 6 månader. Jag bemötte det hela med ett stort leende, hävdade att jag skulle jobba ”kvällar och helger”, samt att jag faktiskt verkligen bara ville vara färdig. Han sa att det var upp till mig. För att lugna honom lite mer påpekade jag att jag kommer att ha i princip två månader av ”redigering” utan att jobba. Sen så påpekade jag igen att jag ville bli färdig. Med ett stort leende. Tror att entusiasm smittar. 😀

Appropå jobb så ska jag nästan försöka blanda ihop uppsatsskrivandet (den experimentella delen) med jobbandet. Det borde kunna gå! 😀

Lämna en kommentar

Filed under Annan skola, Livets skola

Kommentera

