Uppdatering

Får jag lov att presentera det som tagit upp det mesta av min uppmärksamhet den senaste tiden – gamla rep! Här ovan visas hur jag fick till skalenliga ritningar av dem (se tidigare inlägg) – kalkeringsmetoden! (Tror förresten inte att det är det officiella namnet, men…)

Sen har jag bestämt mig för att gå och se De tre musketörerna en gång till. 80-tals glamrockmusikal i 1600-talstappning, eller kanske 1600-talssaga i 80-tals-men-nutida-tappning, eller kanske rockopera inklusive en fantastisk show, jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva den förutom att jag blev helt förälskad i föreställningen sist. Inte minst i kostymerna. Att mixa 80-tal och glamrock med korsetterade klänningar och 1600-tals-blinkningar, t.ex. skor och puffbyxor – well played, kostymörer!

Lämna en kommentar

Filed under Allmänna betraktelser

Kommentera

