Prioritering av nöjdhet

Idag fick jag en 12a på muntliga tentan i arkeologisk teori. Idag lånade jag även en kompis dusch och kunde tvätta håret för första gången på över en vecka. Att få högsta betyg slår inte att äntligen kunna tvätta ett überskitigt hår. En insikt som kanske gör mig mer fåfäng än vad jag hittills velat erkänna? Eller kanske det visar på att jag är mindre brydd om betyg än vad jag borde vara?

Fast dateringen på det här inlägget är ju lite efter – det handlar om den 25e egentligen.

3 kommentarer

Filed under Annan skola, Livets skola

3 responses to “Prioritering av nöjdhet

  1. Stort grattis! Speciellt till det nytvättade håret. Det är något speciellt med den första duschen när man har varit utan vatten eller dusch på ett tag. När vi var uppe i fjällen sist fanns det inte rinnande vatten. Snacka om i-landsproblem egentligen.

  2. Mamma

    Grattis till betyget – du är bäst =stolt mamma.
    Vad skönt att du inte luktar längre eller det är kanske dina kompisar som uppskattar det mest??? 😉 När kommer du till Sthlm? Jag åker ner 6 – 7 feb, hinner vi ses?

Kommentera

