Same årskrönika as every year, James…..

….Och som vanligt är jag alltid bättre sen än aldrig med årskrönikor…..

År 2011:

  • Årets nykomling(ar): Det nya blodet till marinarkeologprogrammet, vilket sen blev något av en Hedelundvej-sekt…
  • Årets insikt: Jag bör inte döma ut hela Danmark efter Esbjergs kam…
  • Årets snyft: Ingenting som jag kommer på nu. Året har varit lite intetsägande på så sätt.
  • Årets konsert: Lätt Headbanger’s Ball, mest för hur mycket jag behövde den!
  • Årets film: Harry Potter 7 del 1+2 i 3D på bio
  • Årets serie: Game of Thrones. Och How I Met Your Mother. Hej beroendeframkallande tv-program…
  • Årets resa: Gratisresor pga den extrema försenade resa jag också blev utsatt för. Resegaranti är bra grejer.
  • Årets låt: Safety dance – Men Without Hats (tror jag att gruppen heter) Fieldschool soundtrack for the win!
  • Årets amen tjenare!: Att träffa Mariah (som bor i Lund) på en klädaffär i Malmö totalt hipp-som-happandes! Det största amen tjenare! nånsin?
  • Årets fest: Firande av dykarcertifikat – fast så trötta vi var!
  • Årets mat: Supergod rawfood i Malmö
  • Årets skiva: Some People Have Real Problems – Sia. Inte en ny skiva, men jag köpte den i år, så det räknas.
  • Årets nya hobby: Har fasen inte fått nån ny hobby under det gångna året. Fattigt värre.
  • Årets bok: A Song of Ice and Fire-serien.
  • Årets dryck: Vatten. Kolsyrat eller inte. Och apelsinjuice.
  • Årets i-landsproblem: Fröken Caddam har inte ett jobb.
  • Årets glädje: Alla gånger då jag fick ny energi blev så mycket större det här året, för jag var dränerad på energi resten av tiden.
  • Årets besvikelse: Energidräneringen
  • Årets insikt #2: Jag behöver variation
  • Årets kursare: Mina klasskompisar, som vanligt
  • Årets frukost: Alla dagar, mycket müsli och mjölk
  • Årets det trodde jag aldrig: Att mellanstadiementalitet kunde komma tillbaka till folk i 20-30-årsåldern…. (Japp, en väldigt passiv-aggressiv kommentar!)
  • Årets pryl: Nya datorn som gör att jag kan se youtube-klipp på helskärm utan att datorn hackar och hänger sig!
  • Årets nyårsafton: Helt själv. Hur skönt som helst. Såg även hela Grevinnan och Betjänten för första gången på flera år.
Lämna en kommentar

Filed under Livets skola

Kommentera

