Lätt och lagom uppdatering

Har lyckats sy min regency shift nästan helt klart medan jag har lyssnat på Harry Potter (ljudböcker är en fantastisk uppfinning!) Det enda som saknas är att fålla den, och det är ju snabbt gjort. Sen saknas bara en petticoat, en short stay och de faktiska klänningarna….. Ehm. Borde gå till en secondhandaffär och köpa toiletyg. Det är rätt kul att sy för hand, men jag tycker fortfarande bäst om symaskinen. Det går mycket snabbare och blir mycket jämnare stygn. Fast å andra sidan kanske det bara handlar om att jag behöver öva handsömnad…

Om två dagar åker jag iväg till Stockholm. Det ska bli riktigt kul, skönt att komma iväg lite. Jag har ju faktiskt inte bara sytt utan även sysslat med lite skolarbete (vill bli klar med management-uppgift nr 2 i betydligt bättre tid än management-uppgift nr 1…) och läsning för skojs skull.

Jag har dessutom tvingats inse att två av de filmer jag ville se på bio (gå på bio har blivit mitt nya favoritnöje) har slutat gå i Esbjerg. Murkel. Så går det när man inte organiserar ihop sig tillräckligt snabbt.

Sådant lever livet.

 

Lämna en kommentar

Filed under Allmänna betraktelser

Kommentera

