Lovvecka

Efter en mycket lat och rastlös vecka har jag följande att visa upp:

  • Ett stycke crashad fest som var väldigt trevlig, och jag kunde prata rollspelsnörderier och musik med samtliga, vilket tydligen resulterade i att jag strålade av lycka. Ja, jag har saknat vissa delar av min personlighet under den här tiden, kan vi väl sammanfatta det hela med.
  • Ett stycke medelålderskris. Visste väl att den skulle komma det här året… Jag har ju hela tiden sagt att 28 skulle vara min panikålder, men tydligen så är det vid 28 ½ som paniken kom. Men det gick över väldigt fort. Kanske inte en riktig kris ändå?
  • Ett stycke resa till Köpenhamn över två dagar med en klasskompis och hennes besökande kompis hemifrån, med ett tillhörande pubcrawl.
  • Ett stycke konsert med väldigt liten publik, efter att ha kommit tillbaka från Köpenhamn, som skulle ha varit hur kul som helst ifall jag inte varit sjukt trött, men som det var nu var det klart värt ändå.
  • Ett stycke heldag spenderad i Ribe, mest som medeltids-tidsresenär på vikingacentret med en annan besökande viking, vi hjälpte till med lite aktiviteter på ett väldigt språkförvirrat sätt och sköt pilbåge, men var också inne i Ribe och köpte garn och glass för halva priset.
  • Ett stycke ”gå-iväg-jag-är-jättetrött!”
  • Ett stycke ”men-jag-kanske-vill-vara-social-iallafall”
  • Inte ett enda stycke alls skolarbete. (Förutom kanske en halvtimme idag.)
  • Jättemånga stycken spenderade pengar.

Så, jag är fortfarande lite trött och slut. När man radar upp det såhär låter det ju faktiskt som en ganska bra vecka… 😀

1 kommentar

Filed under Livets skola

One response to “Lovvecka

  1. Det låter faktiskt som en fantastisk vecka

Kommentera

