Tillbaka till verkligheten

Nu har vi träffat de nya studenterna, och imorgon har vi den första lektionen. Igår träffade vi de nya marinarkeologerna, det ska bli grymt kul med lite nytt folk i omgivningarna! Idag hade vi det första mötet om projektet med Ribe Vikingacenter, om byggnader och restaurering på ett så tidsenligt sätt som möjligt. Det projektet kommer att ge oss två veckors worth of salary. Välkommet kan man väl säga! Imorgon är det dags för den första lektionen, vilket består av ett intromöte till rapportskrivningen efter fältskolan. Men det som tar upp min tid är mestadels följande…

Fast då i bokform, inte ljudbok, men det här var den första bild jag hittade (från CDON) med samma färger i omslaget som den bok jag köpte på SF-bokhandeln i Stockholm. Jag har precis läst ut Game of Thrones (första boken i serien, som jag inte skulle ha upptäckt utan tv-(dator-)serien…) och det finns viss risk för att det här kommer att bli lite som Liveship Traders-serien, bara det att jag inte ens med mycket god vilja kan klassa detta som kurslitteratur….

Lämna en kommentar

Filed under Annan skola

Kommentera

