Dagens nördpoäng:

Jag lyssnade på en gammal CD-skiva med det fantasifulla namnet Saga, låtar som jag tyckte hade sagostämning när det begav sig. Mycket Ronja och liknande. Tycker fortfarande att titeln på skivan är mycket passande, det är dock inte det som gav mig dagens nördpoäng. Det som gav mig poängen var istället en sång med Blackmore’s Night, nämligen Now And Then. En fras i en vers går ”You can’t do a thing with ashes, but throw them to the wind”, och min spontana tanke lyder: ”Nej, man kan faktiskt koka asklut också!”

True story. Man kan koka asklut på riktig aska. Kanske inte på metaforisk aska. Men jag känner att metaforisk asklut har en hel del potential. Fågel Fenix-liknande metamorphos, att något som borde vara skräp finner ny användning och blir till något annat? Ska fundera vidare och kanske någon gång utveckla i framtida diskussioner.

1 kommentar

Filed under Allmänna betraktelser

One response to “Dagens nördpoäng:

  1. *skratt* Min spontana tanke är att jag måste googla vad asklut är.

Kommentera

