Plugginsikter

Såhär ser vårt köksbord ut för tillfället:

Det jag har kommit fram till är, för det första, att det blir mycket roligare att plugga om det ser fint och färgglatt ut. För det andra, att om jag ska döma av den förra tentans frågor så spelar det ingen roll hur mycket jag har läst, frågorna kommer ändå att förvåna oss alla, och det hjälper inte att oroa sig över det. Därför är min nya taktik att faktiskt koncentrera mig på det JAG tycker är intressant och roligt. Inte vad jag tror kommer att komma upp på tentan. Jag har läst tillräckligt mycket och tror att jag fattar tillräckligt för att skrapa ihop ett godkänt betyg genom att prata på som bara den. Nu ska jag lära mig det jag är intresserad av och skita i resten. Jag är inte här för att få bra betyg, utan för att lära mig nåt.

1 kommentar

Filed under Annan skola

One response to “Plugginsikter

  1. mamma

    Rätt inställning, då lär du dig så du klarar tentan också, trevlig midsommar,kramar

Kommentera

