Improvisationssockan

Sockan består av mosstickning (som gjordes när jag inte visste vad det skulle bli) och slätstickning med olika flätstickningsprov (också ett resultat medan jag försökte lista ut vad det skulle bli), eftersom jag inte riktigt vetat hur man gör flätstickning. Så jag improviserade. Själva fotdelen består av vriden resårstickning, inspirerad av Kamfjords sockar hon gjorde under skinnkursen. När fotdelen gjordes var jag dock medveten om att jag ville göra sockar, även om jag improviserade utifrån vad jag minns att Kamfjord berättade om mönstret hon testade.

Nackdelen med att totalt improvisera är att om man gör något som bygger på att man ska göra ett par, exempelvis sockar, så kan det bli lite krångligt när man ska göra den andra delen av paret. Jag tror dessutom att jag inte har tillräckligt med rött garn för att göra ränderna likadant, så planen är istället att göra en till improvisationssocka i liknande stil (de röda och orangea ränderna i omvänd ordning) och hoppas att de går att bära tillsammans. Hursomhelst är de(n) i yllegarn, vilket kan vara väldigt trevligt att ha på fältkursen i sommar!

1 kommentar

Filed under Allmänna betraktelser

One response to “Improvisationssockan

  1. Mamma

    Fina sockar! Hoppas att allt är bra med dig, kramar!

Kommentera

