Att lyckas med allt….

Igårkväll kollade jag mailen. Jag fick se att vi egentligen skulle ha haft ett special topic-möte igår eftermiddag. Hög femma till mig… (Hög femma är en isländsk/dansk översättning av high-five till svenska…) Jag mailade genast iväg en ursäkt, i och med att jag inte vetat att vi hade det där mötet… Måste ta mig i kragen nu när det gäller skolan. Jag är i alla fall på rätt väg, missat möte till trots. I can see the end….

Min plan på att testa ayurvedabaserad dygnsrytm har gått käpprätt åt skogen. Kanske inte så förvånande när den filosofin förespråkar att man går och lägger sig kl 22 och går upp kl 6 på morgonen. Helt omöjligt om man inte har nånting man MÅSTE vara på kl 7 på morgonen. Så istället lyckas planen till hälften, jag går och lägger mig tidigt (dock inte kl 22) och vaknar sent. Känns inte riktigt som om det var så de menade, de där ayurveda-förespråkarna…

Nä, om jag skulle testa att ta mig hem och fortsätta mitt foto-arbete för fynden från fältkursen, nu när jag ändå är på G…?

2 kommentarer

Filed under Annan skola

2 responses to “Att lyckas med allt….

  1. Katrin Johansson

    Jag har läst att dygnsrytmen ser olika ut beroende på vilket element som är dominerande hos just den personen… så kanske är 22-6 inte alls rätt för din kroppstyp? Tror jag läste det i Ayurveda för ditt sinne av Janesh Vaidya – en bok jag verkligen kan rekommendera. Den är på ett helt annat plan än ”vanliga” ayurvedaböcker.

    • Tack för tipset! Jag har inte riktigt satt mig in i ayurveda, men kan kolla upp den boken vid tillfälle. Men som sagt, rytmen 22-6 funkade inte särskilt bra under den veckan jag provade…

Kommentera

