Dagen på dagen idag…

Egentligen började dygnet med föregående inlägg. Kom hem och var tvungen att äta något, så jag gick inte och la mig förrän vid tre. Klockan 7 var jag tvungen att gå upp. (Av en händelse inträffade föregående nattsömn på samma timmar…) Jag la de halvfärdiga dokument jag gjort om fynden inför fältkursen i Dropbox lite snabbt, var så ofantligt trött, tog mig till skolan (vind och blöt cykelsadel, ni hör vilken fantastisk morgon det var…) och hämtade min uppgift som låg i The Deep (vårt källarlab). Där sov en klasskompis som inte gått hem alls under natten. Sen hade vi ett möte där vissa pratade bort lite för mycket tid för att jag skulle vara nöjd. Jag satt dessutom som en knut, ungefär, och kämpade mot sömnen. När vi hade dragit över tiden med 10 minuter, och Norgegruppen satt och väntade på sitt möte kl. 9, blev jag less på riktigt och föreslog att vi skulle låta Norgegruppen få börja sitt möte. Tror att jag börjar avveckla min toleransnivå eller mitt tålamod, vilket är lite skrämmande.

Så, efter att ha sett vad vi fått för självstudieuppgift till IT cyklade jag hem igen. Huset var tomt, så jag tog ner min dator, gjorde fruktsallad och la mig på soffan och lyssnade på Harry Potter. LYX! Några timmar senare, efter en dusch, pratade jag med en av mina huskompisar om livet, universitetet och allting ett bra tag. Och snart är det dags för Star Wars. Så välbehövligt med en dag utan hets nu och då!

När jag kommer upp till Umeå så kommer jag att säga ett stort och inte direkt välmenande fuckoff! till allt vad skolarbete heter. De får klara sig utan mig i två veckor. Det kommer att vara tillräckligt utmattande och dränerande att packa ihop och sälja undan resterna av sitt liv utan att dessutom ha deadlines. Bli klar med sista IT-uppgiften innan jag åker (förmodligen krånglig och uppe-hela-nätterna, igen, eftersom vi inte får den förrän den 14e). Uppfinna en ny registreringsbas i grupp för fältskolorna. Skriva en utgrävningshistorik (c:a 10 sidor) för special topic-boken. Att beskriva våra 80 coresamples (detaljerat med lager och allt) med fosfattest kan jag göra när jag kommer tillbaka. Likaså plugga för muntlig tenta i material culture. Så det borde ju gå att hinna med de tre första punkterna (om inte våra lärare får för sig att vi kan hitta på något annat sidoprojekt inom projekten igen…) på 10 dagar. Om det inte vore för att vi hade lektioner också. Denna ”termin” är för oss två månader, då vi ska hinna med allt man egentligen gör på en termin. Kanske inte så konstigt att motivation och tålamod börjar sina.

Att lyssna på mina historiska-dans-låtar hjälper. Likaså att faktiskt känna att man får ta sig en paus. Omotivationen har smittat av sig lite, tror jag. Alla är slutkörda den här terminen. Tror att det är farligt att glömma bort att variera sig & få ny input…

2 kommentarer

Filed under Allmänna betraktelser

2 responses to “Dagen på dagen idag…

  1. Wohooo.. Vilken tid och vilken dag kommer du !!!??? Pepp Pepp Pepp!!! Ska jag spana om det finns någon rolig teater föreställning eller något som vi kan gå på???? *hint hint nudge nudge* =)

  2. Ja, det tycker jag verkligen att du ska göra! Kommer upp till Umeå morgonen den 19e, åker tillbaka igen den 3e maj, så det blir som lite av ett lov också, hoppas jag!

Kommentera

