Bra söndag

Dagens souvenirer inkluderar tre dykartidningar på danska, en nyckelring, och tyvärr inga foton på en dreggelutställning på Odense museum. Vi hade en liten roadtrip idag, jag, huskompisarna och en tredje/fjärdeårselev med bil. Först åkte vi på en dykarmässa, och sen iväg mot Odense för att gå på ett museum. Samlingen Fyns Finfynd (eller något i den stilen, fast på danska) fick mig awestruck och dregglande, för både arkeologen och hantverkaren i min personlighet.

En väldigt värd dag. Särskilt som både fredag och lördag tillbringats med att ha en nerv i kläm i ryggen, och försöken att sträcka ut den (vilket jag fortfarande inte är helt säker på att jag har lyckats med…) resulterade i träningsvärk i alla ryggmuskler. Inte den roligaste helgen nånsin, alltså.

Fast tack och lov har jag How I Met Your Mother. Lätt beroendeframkallande.

2 kommentarer

Filed under Allmänna betraktelser

2 responses to “Bra söndag

  1. Margareta/mamma

    Blir det inte bättre – sök upp en kiropraktiker. Odense university har nordens enda internationellt godkända kiropraktorutbildning så det borde inte vara så svårt att hitta någon, men kolla att personen är legitimerad och utbildad i Odense, Storbrittanien eller USA

  2. Jag tänkte typ samma sak som din mamma – sök upp en kiropraktiker. Min bror var hos en sådan förra veckan för att han fått ont i ryggen och dragits med det ett tag… Killen han hade letat upp fixade till det på 4minuter. Sedan var han bra… Snacka om värt, fast det gjorde tydligen lite ont. Bra att han inte har ont längre.

Kommentera

