Semibrutna löften till mig själv

En uppenbarelse slog mig för några dagar sedan. Under dykarkursen har jag ätit enorma mängder chips och choklad. RIKTIGT enorma mängder. Därav gav jag mig själv en veckas strikt diet av att inte äta chips eller choklad. Detta är dag 2 eller 3, har inte riktigt koll, men det går ganska bra. Det gick t.o.m. bra igår vid filmkvällen, då mina huskompisar satt och åt chips med dip. Jag var ett under av självkontroll. Och när självkontrollen var så bra passade jag på att tänka att jag borde bli nyttigare rent allmänt.

Den tanken dog idag. Vi har nu suttit på universitetet och svurit ramsor över Excel i flera timmar, jag är så hungrig att jag håller på att krevera, och vi har precis beställt pizza. Ja ja. Man kan inte vara nyttig jämt. Och det är ju fortfarande varken chips eller choklad.

Lämna en kommentar

Filed under Allmänna betraktelser

Kommentera

