Ledig dag (ja, det är faktiskt sant)

Idag har jag cyklat runt till de flesta av stans second hand-affärer, hittat några lampor, en tidning, blivit helt kär i ett skrivbord som jag inte köpte (vet ju inte om jag får behålla Vasilikis skrivbord eller inte än, så då är det dumt att spendera pengar på något så stort och otympligt i onödan), hittat en soffa som jag funderar på att köpa ifall det finns hemkörning samt om den ryms i mitt rum (får fara dit med måttband senare…), och har gått totalt bet på att hitta en stor rostfri skål att ha som brödbakarskål. Det verkar som att dessa större skålar i rostfritt inte tillverkas längre (var och kollade i en nyare designigare affär för att ha nåt att jämföra med – fanns inte), så därför lämnas de inte in till second hand. De få rostfria skålar jag hittade var lite för små. De få plastskålar jag hittade i rätt storlek var inte i sådär jättebra skick. Får helt enkelt fortsätta att leta. Igår var första dagen jag lagade ordentlig middag sen jag minns inte när, så idag hade jag resterna – så värt! (Detta uttalande i min värld betyder inte att jag lagade en femrätters middag från grunden med en massa obskyra ingredienser, utan det betyder att jag lagade en ordentlig pastasås till pastan, istället för att ha pasta med burkpesto, alternativt mackor i mackgrillen, alternativt chips och godis, alternativt pizza, till middagsmat…) (Om man är vad man äter så är jag nu chips och choklad efter 1-2 månaders ihärdig diet.)

Imorgon har vi dock planering för fältkursen i Tyskland kl 8-9 på morgonen, sen har vi dataprogramslektion kl 14-16. Hur tänkte de nu?

Lämna en kommentar

Filed under Allmänna betraktelser

Kommentera

