Bra planering där…

Skulle nog behöva c:a en vecka av att bara sova och vara osocial för att ladda upp mina energinivåer igen. Istället har jag volontärat mig själv till att bli styrelsemedlem till marinarkeologiföreningen som varit sovande hela vårt läsår iallafall. Har dessutom lyckats volontära mig själv till den värsta posten, dvs. sekreterare. Hur tänkte jag nu?

En nackdel med att ha låga energinivåer är att mitt tålamod för diskussioner som enligt min mening inte leder nånvart har nått en all-time-low. Planen för veckan är alltså att jag ska spendera tid på mitt rum, inte görandes något vettigt, samt gå ut i solen (finväder 3 dagar i rad – hurra!) och strosa runt ensam. Inte jobba mer än absolut nödvändigt för tillfället. Samt infinna mig på filmkvällen som visar Pride and Prejudice. Några dagar av erimitbeteende borde återställa mina energinivåer så jag kan fungera socialt igen.

Annars kan jag meddela att jag blir precis lika lycklig när snön smälter och det blir vår som jag blir när den första snön faller och det blir vinter. Det där med favoritårstider tror jag inte riktigt på för min egen del, det är i förändringen charmen ligger.

1 kommentar

Filed under Allmänna betraktelser

One response to “Bra planering där…

  1. Håller med dig om att det är ett otroligt tålamodstest när man har samlat massor med människor till ett möte och så händer inte något konstruktivt… det är så lätt att det känns som bortkastad tid. Det värsta är när det har varit svårt att samla alla på ett och samma tillfälle, man fått jaga runt dem och efter ett par misslyckade försök så händer det ändå inte något vettigt för att människor tror att det räcker med att dyka upp och bara sitta där med en kaka och kaffe. *suck* Nåväl… hoppas att det i alla fall gick bättre än de skräck scenarior jag varit med på. Det allra värsta har varit möten med sjukvården bland annat.

    Håller med om att det ligger mycket charm i förändringarna, men jag hoppar gärna över slask 🙂

    Jag vet inte om jag har ett fungerande telefonnummer till dig… för jag har nyligen skickat sms till dig och inte fått nått svar på nått av dem. Vilket kändes väldigt underligt… Kan hända att jag har något annat nummer än det du använder utomlands inprogrammerat i mobilen. Skicka till mig måntro?

    Så blev det ett brev här inne igen *flin* Nåja, stor kramen till dig!

Kommentera

