Nytt hem!

Fick tillbaka min deposit! Det var inte ens hälften så farligt som historierna jag hört, jag måste ha fått en snäll tillsyningsman eller också gett ett så städat intryck att det litades på att jag var ordentlig. 😉 Hursomhelst så ska jag få tillbaka min deposit till mitt danska bankkonto, och om det inte händer inom två veckor så har jag min kopia på att min städning är godkänd, så då kan jag gå och bråka lite, ifall det behövs. En stor vikt föll från mitt bröst, som sedan landade i min shoppingkasse. Var väldigt sugen på fruktsallad när jag gick och handlade, så helt plötsligt hade jag köpt en ananas, en påse bananer, 10 olika frukter för 25 kr, och sen så var jag hungrig också, vilket resulterade i pågenlimpa (något jag inte ätit på flera år!), extraprisad brieost (köp 2 för billigt), smör, extraprisade kryddor, extraprisad choklad, frukostvaror (typ havregryn och fil), svamp, lök, krossade tomater, extraprisade linfrön och pinjenötter osv. osv. Allt detta resulterade givetvis i att jag inte fick med mig allt i den påse jag hade med mig. Jag blev förmodligen kassörskans hatobjekt för dagen där jag stod och fumlade, men hon var snäll och serviceinriktad, och gav mig en ny påse istället…

I övrigt idag:

  • Packa upp i mitt nya rum – check!
  • Läsa lite dykarteori, dagens ämne anatomi
  • Lata mig och ha helgdag idag istället för den faktiska helgen!

Bra dag.

1 kommentar

Filed under Allmänna betraktelser

One response to “Nytt hem!

  1. Wohooo… congrats! till din deposit!!! Yay! Klart att du ger ett städat och seriöst intryck 😀

Kommentera

