Godmorgon världen

Ett slags dagens lista (till att börja med):

  • Skriva ut fysikuppgifterna – check!
  • Återigen bli imponerad av Sia (uppsökande på youtube rekommenderas!) – check!
  • Inse att det är nåt fel med min cykels bakhjul som inte ännu kunnat åtgärdats med nytt innerdäck och cykelpump – check! (ofrivilligt)
  • Se hur pass synligt gul färg är på en dataskärm, hehe – check!
  • Handla ägg, ost och eventuellt bröd inför nästa veckas något mer ihärdiga vecka med medtagen lunch och liknande planeringskrävande dykaraktiviteter
  • Göra fysikuppgifterna
  • Läsa förra årets Ribe-projektrapport om lin och linne
  • Kanske äta choklad och se på film?

Igår började jag städa och packa bort saker jag med säkerhet inte kommer att behöva den kommande veckan, som sedan hamnade bakom trappen i huset där jag snart bor. Där står nu en liten resväska och en påse med skolpapper och garner och hänger med skor och en av Andrés resväskor i äkta Harry-Potter-för-packning-stil.

Ska bli så skönt att flytta! Med alla historier jag har hört om hyresföretaget så kommer jag att lämna rummet i bättre skick än jag fann det, men trots det vet jag inte om jag kommer att få tillbaka min deposit, i och med att de är totala leeches. Jag vet inte om den som bodde i mitt rum fick tillbaka sin hela deposit, tycker inte att det borde vara så med tanke på vilka fläckar och sånt det fanns på väggarna, men jag tror faktiskt att företaget inte gav tillbaka depositen, för att sedan inte åtgärda ”felen” (som att måla om etc) bara för att kunna behålla även nästa stackares deposit, om denna stackare inte argumenterar emot med tillräckligt hållbara argument, om ens då. Herregud. Varje historia jag hör från andra internationella studenter (förutom en, måste jag i ärlighetens namn medge, men ration är fortfarande ungefär 15-1) gör att nyss nämda scenario blir mer och mer troligt. Jag ger nog upp. Danskjävlar. <— enbart riktat till hyresföreningen.

Förutom att jag avskyr hyresföreningens ”moral” och de historier jag hör, så är livet rätt gott. Var återigen nästan uppe ett helt dygn igår, med first aid-kurs på morgonen (8-14), sen hem och städa, packa och filosofera, iväg till nya huset, iväg på inflyttningsfest hos Padraig och Véro (som inte är tillsammans, oavsett vad vissa av klasskompisarna anser…), och sen nattbussen 3.50 hem från stan (som var riktigt snäll och väntade på oss på nästa hållplats när vi var nära att missa den). Fast mitt dryckesintag för kvällen bestod till största delen av juice. Väldigt värt, må jag säga! Är inte så sugen på alkohol för tillfället.

Lämna en kommentar

Filed under Allmänna betraktelser

Kommentera

