Skrytsamheter

Vi har nu fått våra betyg registrerade i våra ämnen. Vet inte riktigt hur de sista 5 credits ska bedömas, då Methods-registreringen är på 5 credits, när kursen som sådan är på 10, men det känns inte som mitt problem. Betygskalan är 7-gradig och går till 12, vilket säkert är logiskt på något sätt, även om det inte låter så. Godkända betyg är 2, 4, 7, 10 och 12.

Mina betyg för föregående termin:

Man and Sea: 10

Archaeological Management: 10

Introduction to Methods in Maritime Archaeology: 12

 

Känner mig på det stora hela väldigt nöjd med detta. Tror att det måste bero på att jag inte tycker om universitetvärlden, vilket gör att jag inte betygshetsar, vilket i sin tur måste betyda att jag bara gör så mycket som jag tror jag behöver för att klara kursen. Vilket verkar tyda på att jag har ställt högre krav på godkänt än de som bedömer kurserna, eller…? Kanske tyder det bara på att det är betydligt bättre att inte låsa sig vid betygsiktande också?

Jag är lite chockad fortfarande. Men, som sagt, väldigt, väldigt nöjd.

Lämna en kommentar

Filed under Annan skola

Kommentera

