No brains left

Idag var första dagen på dykarkursen. Var tvungen att gå hemifrån 07.10. Sedan har vi haft lektionstid (teori, inklusive matteproblem – de flesta av oss har inte haft matte på åratal – för mig var det 10 år sedan jag slutade Matte B på gymnasiet…) till kl. 17.30. Tack och lov för knopträningen i slutet av dagen, det var riktigt kul, men nu är hjärnan överkokt spaghetti. Schemat för kommande månad kommer att vara start kl 7 eller 8, teori och praktik, slut ungefär kl 18… På söndag åker vi till Tyskland och dyker i en sjö. På onsdag börjar poolträningen, inklusive fitnesstest, vilket sker i Odense, vilket betyder start kl 7 (=gå till uni runt kl 6.15), och hemma kl 19-ish. Idag har vi dessutom fått matteläxa (vilket egentligen heter fysikläxa, men det är ett fall av same shit, different name i min bok). Och dykarexamen sker under samma vecka som de vanliga lektionerna startar.

This will be a very interesting year.

Trött? Ja.
Pepp? Ja, faktiskt!
Nervös? Enormt.

2 kommentarer

Filed under Allmänna betraktelser

2 responses to “No brains left

  1. Och stolt över dig själv när du har dykarcertifikatet i handen = JA! JAg kommer så att skryta om att jag har en så häftig kompis som har dykarcert. *flin* Jag hejar på dig och håller tummarna för att det kommer att gå smidigt och spännande framåt 🙂

  2. Margareta/mamma

    Hur gick det? Kan vi inte få se en bild på dig i dykardräkt?

Kommentera

