Årskrönikan

Det är lite konstigheter med inläggsutformningen just nu, men vi ser väl hur det blir ändå…

År 2010:

  • Årets nykomling(ar): Två nya skolgångar med en massa nytt och trevligt folk!
  • Årets insikt: Måste kanske hitta på något helt eget för att kunna syssla med allt jag lär mig här i livet…
  • Årets snyft: Avslutningen på skinnkursen.
  • Årets konsert: Euskefeurat på Folkets Hus i Sveg! Den bästa födelsedagspresent jag nånsin gett till mig själv?
  • Årets film: ”Bus i garveriet”, ”Bestefar og jeg” (nygammal klassiker), samt Inception, Harry Potter och Stardust (feelgood-filmen nummer 1)
  • Årets serie: Em.
  • Årets resa: Att ta mig till och från Esbjerg var ganska intressant, men även resan till Köpenhamn efter vårt pubcrawl med gratis drinkar var minnesvärd… Samt att ta sig till Hamburg väldigt hipp-som-happandes.
  • Årets låt: Den läskiga låten från Per och Bertils äventyrssoundtrack, som skrämde slag på Amanda denna Halloween.
  • Årets amen tjenare!: Att Maria kände igen mig från arkeologin när jag kom in i mitt hus i Esbjerg första gången. ”Men visst är du från Umeå?” Världen är liten – arkeologvärlden ännu mindre…
  • Årets fest: Måste vara någon av de fester där man stannar tills värdarna går och lägger sig – då är det dags att gå hem…
  • Årets mat: Detta år har jag nog ätit mer pizza än nånsin förut. Samt muffins. Och kakor från våra Lämmelbak. Och jag har gått ner i vikt! How??
  • Årets skiva: Aldrig för sent att ge opp – Euskefeurat
  • Årets nya hobby: Zumba! Ett nyfynd, och så jäkla roligt! Annars har jag som mest hållit på med gamla etablerade hobbies, som hantverkande och historisk dans. Och utlärning i dessa saker. Samt skogsturer med öppen eld och roligt folk i de esbjerska skogarna.
  • Årets bok: Liveship traders-triologin. Med lite god vilja kunde jag nästan räkna dem som kurslitteratur när jag inte kunde lägga ifrån mig dem…
  • Årets dryck: Återigen mineralvatten. Men denna gång under namnet Danskevand, eller någon liknande stavning…
  • Årets i-landsproblem: Jag har lessnat på universitetsvärlden.
  • Årets glädje: Alla skrattattacker och sångskrivande
  • Årets besvikelse: Vissa gånger är man bara otajmad…
  • Årets insikt #2: Det känns bra att vara jag. För det mesta kommer jag ju ihåg det också.
  • Årets kursare: Klasskompisarna
  • Årets frukost: blev förhoppningsvis äten – dock inte alla dagar, varken i Sveg eller i Esbjerg, tyvärr…
  • Årets det trodde jag aldrig: Att jag skulle sakna att ha en bil så mycket som jag faktiskt gör.
  • Årets pryl: Padraig’s bärbara hårddisk med alla filmer du kan tänkas vilja se, nånsin. Numera tror jag den är klassens allmänna egendom…
  • Årets nyårsafton: Enorma mängder socker och spelande av Galenpanna till väldigt sent på natten – episkt roligt!
1 kommentar

Filed under Allmänna betraktelser

One response to “Årskrönikan

  1. Årets snyft var defenitivt avslutningen på skinnkursen. Jag grinar fortfarande…

Kommentera

