Självkännedom

Jag kan inte göra någonting om jag inte är i sista-minuten-panik. Sista dagen i Esbjerg spenderades med läkarbesök (ja, Danmark har fått mig allergisk), fiskerimuséet, ringa om räkningar, maila om räkningar, fixa kopior på mitt kort, packa, äta thaimat på restaurang med Amanda och André, hänga med huskompisarna, låna kopior för Man&Sea-läsningen, låna en cykel till universitetet, kopiera kopior i ungefär två timmar, komma hem, packa färdigt, se på film, gå och lägga sig.

Sen spenderades en trött dag på resande fot, med alldeles för tung packning, i Köpenhamn med Magda, och sen, efter public transport och snökaos i en inte alltför episkt otrevlig kombination (dock tillräckligt enerverande för sinnestillståndet i allmänhet) hos moster i Malmö. Och dagen efter hade jag däremot episkt tur med transporter, då bägge mina flyg gick hyfsat i tid!

Nu har jag dock ännu en sån där sista-minuten-panik-dag. Bara det att jag inte orkar panika riktigt. Det går nog bra ändå. Ska ju inte vara klar förrän kl 12 imorgon…

Lämna en kommentar

Filed under Allmänna betraktelser

Kommentera

