Lyx…

Ledig dag

Gått på stan. Köpt ett par nya jeans (efter att i princip ha provat alla i hela affären, stackars biträde…), två nya tröjor, samt material att förgylla mina väggar med. Och proffsiga blyertspennor (på rea) och ett skissblock, på impuls. Samt en otroligt blingig nyckelring (den enda jag hittade som eventuellt skulle rymmas i min ficka) och en rundtång för 10 kr! <– en sådan där bra-att-ha-rundtång när man gör egna hyskor och hakar – funderar på att gå och köpa några till, bara för att ha dem så billigt… Första gången jag shoppat successfully på flera månader. Kul var det också, trots regnet (som mest bara var blöta partiklar i luften – om den där legenden om 100 olika ord för snö stämmer, så borde människorna i södra Danmark ha 100 olika ord för regn…).

Hela shoppingturen avslutades med att jag hittade en trevlig turkisk restaurang och åt en buffé. Lyxigt värre. Klart värd dag!

Förresten så öppnade jag ett danskt bankkonto idag också. Har verkligen varit produktiv.

2 kommentarer

Filed under Allmänna betraktelser

2 responses to “Lyx…

  1. ojoj… du är nu nästan dansk på riktigt 😀

  2. Låt det härmed vara känt att jag önskar mig en dansk rundtång i julklapp. ;D KRAM!

Kommentera

