Snart mot södern

Imorgon åker jag mot Malmö med en packning som samtidigt är alldeles för mycket och alldeles för liten. Jag saknar att ha en bil att packa sina saker i, det går ju att ta med sig så mycket mer nyttiga flyttsaker (som typ vinterkläder, vinterkängor, filmer, böcker, kökssaker, jongleringssaker, hantverkssaker, matsäck för resan, osv. osv.) när man flyttar med bil och inte med en 3-bytes tågresa. Sen bär det av från Malmö till Esbjerg på lördag. 2 tågbyten. En stor backpack. En rullväska. En lätt överdimensionerad dataväska. Sen tror jag inte att jag orkar ta med mig mer på ett tågresa med många byten. Har redan börjat inse att vinterjackan kommer få stryka på foten. Likaså jongleringsfacklorna (har fortfarande hopp om poi+bollar, för det kan vara så att det finns andra som tränar sånt i Esbjerg…). Måste hitta på nåt sätt att få med mig några filmer också.

Nu kom en lilltjej på bibblan och berättade att hon tappat bort sin farmor, så jag ska se hur det går för henne…

Lämna en kommentar

Filed under Allmänna betraktelser

Kommentera

