Officiellt gammal?

Min lördagkväll består av att sy på min heffe-klänning (dvs en överklänning av modifierat mönster från Herjolfsnesfynden), våndas över att den ena knäppta ärmen på något sätt blivit c:a ½ cm tightare än den andra, och bestämma mig för att skita i det eftersom det tog en sån jäkla tid att göra knapparna, sy fast dem, samt göra knapphålen. Förhoppningsvis kommer det inte att synas när klänningen är klar. Allt detta medan jag ser på film, och har ätit för mycket mat.

Sedan förundras jag också över hur mycket lättare det var att få ett trumset sålt, jämfört med bilen. Detta kommer kanske att måsta utvecklas till en plan B rätt snart. Eller så är det bara ett kvitto på att jag tog för lite betalt för trumsetet…

Min poäng med denna lördagskvällbeskrivning är att jag inte har varit på något uteställe under hela tiden jag varit i Umeå den här gången. Har inte känt mig särskilt peppad på det heller. Jag känner ju ingen där längre. Dags att lämna över till den yngre generationen, och återkomma i 50-årsåldern, kanske?

Lämna en kommentar

Filed under Livets skola

Kommentera

