Denna sommar, ett liv

Fantastiskt vad nöjd och glad jag är med den här sommaren. Och livet.Och universum, och allting…

Det enda som känns nervöst är ifall jag kommer få trumsetet och bilen, som inte ens är ute på annons än, sålda. Och händer inte det så är det väl inte riktigt hela världen. Det som är jobbigt är att vara en försäljare emellan andra saker man planerat i livet. Har försökt lösa det med att bestämma att under dagtid på helgen är det trumset-seende för intresserade. Så får vi se hur det går då. En dag och tid för alla, eh, tre som hittills visat något intresse. Inte överdrivet jobbigt alltså, men ändå bra att kunna ha en tid att säga. Det blir ju mer av ett projekt när det inte riktigt är bara att gå ut i garaget för att se trummorna längre…

Jag längtar efter bofastheten! Det ska bli kul med Danmark, och förhoppningsvis är jag bofast där ett tag. Kanske tillräckligt länge för att vilja ta mig ut igen, om jag känner mig själv rätt…

Vill egentligen inte sälja bilen förrän dagen innan vi åker mot Visby. Det kanske kommer att bli så, om jag låter bli att sätta ut annonsen… Men det är så bra och trevligt med en bil! Min lilla tonåring som varit så behändig, så temperamentsfull, så snäll, så bra att ha. Separationsångest när den är som mest ologisk. Eller så är det bara jag som inte vill städa bilen riktigt än… 😉

Det är verkligen fantastiskt med musik och sinnesstämningar. Orosmomenten i detta inlägg är skrivet till lite mer mollig musik, som nu har bytts till Abba, och hej, vilken skillnad det blir när jag läser samma text. Så rekommenderat soundtrack till detta är Our last summer. Så ni vet. Läs igenom det jag skrivit, och lägg till följande mood pictures:

  • Vara med vänner och äta glass (lite för långsamt, det blir mer en våffla med glass-sås) i parken.
  • Sitta och hantverka i ett läger på Luleå Medeltidsdagar med trevligt folk.
  • Äta middag på restaurang som ett gäng medeltidsklädda.
  • Hipp som happandes uppgraderas till ljudtekniker på Monas spelning efter Medeltidsdagarna.
  • Junta/livet-universum-allting-diskussioner hemma hos mig med betydligt fler folk än jag egentligen räknat med.
  • Äta munkar vid elden i Börjes och Marias egenbyggda kåta.
  • Leka med Matilda och trevlig hangout med hennes föräldrar.

Så ja, det är trevligt. Men nu har jag varit kidnappad av internet alldeles för länge. Måste hinna äta nåt innan jag ska till Sävar för ännu en trevlig hangout, medan jag fortfarande har Peggylita i min vård.

1 kommentar

Filed under Allmänna betraktelser

One response to “Denna sommar, ett liv

  1. Åh, du anar inte hur mycket jag saknar din närvaro just idag idag IDAG!!!!!!!!!! STORKRAMEN

Kommentera

