Edit Inlägg (mitt nya alter ego)

Jag kanske ska till  att svara på vissa kommentarfrågor, när ni ändå är söta nog att kommentera…

Danmarksångesten skall dämpas. Det finns en mastersutbildning i marinarkeologi där som jag vill gå. Har hela tiden trott att ansökningarna ska in senast 1a juni om man är EU-medborgare, som det står på den engelskspråkiga sidan, men nu läste jag på den danskspråkiga sidan att sista ansökningsdag är 1a maj. Alltså har jag idag och efter hemkomsten från Sätergläntan igår sprungit och tagit passfoton (USCH!), köpt kuvert, dubbelkollat kursens hemsidor (och kunnat konstatera att det fortfarande stod två olika ansökningsdatum), samt skrivit klart+ut mitt Letter of Motivation (med stort tjockt M)… Så snart skickas det iväg. Helst imorgon. Eller kanske allra helst i förra veckan… :/

Dessutom har vi precis börjat med kängskorna (dvs. eldprovet) idag. Vi har tagit upp kossorna ur dammen, där de legat och blött ner sig sedan i lördags morse, skurit ut sulorna (med enormt bultande hjärta och darrande händer av nervositet för min del, det är läskigt att klippa ut mönsterdelar i vanliga fall, tänk då hur det är med ett skinn man garvat sedan i januari…!) samt ovandel och remmar från blött skinn, skaft och plös från torrt annat skinn (jag använde mitt sälgfår)… Ska börja sy hälen imorgon bitti. Min hjärna känner sig urblåst.

Det var även dags för månadsmåndagsmöte och skolfoto idag. Spännande. Och i helgen blir det Återträff, det ska bli grymt kul!

Sommaren för min del kommer resultera i att jag blir fattig, glad och utvilad. Sämre kan man ju ha det. Jag peppar dessutom för psykelsemestern (gillar Emmas stavningsförslag) och Medeltidsveckan. Samt hantverksdagar och experiment i Orsa. Samt något hängande i Umeå med vänner också, förhoppningsvis. Kanske hittar något extrajobb också, ifall jag har tur. Det verkar inte som att någon jag känner är särskilt oroad över mig på överlevnadsfronten… Utvilad, var det ja…

Utvilad är något som Edit Inlägg inte är. Alls. Hon är alldeles för trött för sitt eget bästa, vilket hon befarar alltför väl kan utläsas ur/av denna text. Och hon måste få tag i en fungerande bläckpenna innan hon får lägga sig och sova, vilket hon suktar efter något alldeles enormt. Edit Inlägg struntar dessutom i de cliffhangers som lades ut i Add New Inlägg, med den enkla motiveringen att hon är ett alldeles eget alter ego.

Shit. Sömn nu, kanske?

3 kommentarer

Filed under Annan skola, Livets skola

3 responses to “Edit Inlägg (mitt nya alter ego)

  1. Sofie

    Ååh, spännande med Danmark! Jag vet att du har berättat om utbildningen förut, men samtidigt kräver jag nu detaljer eftersom mitt minne är en guldfisk… Hur länge, och var, t. ex.? Själv har jag skickat in alla papper (15 april, man tackar…) och nu väääntar jag… Om knappt tre veckor kommer hon som ska ersätta mig på inskolning, och i slutet av juni blir det Umeå. Tiden går ofattbart fort. HOPPAS VI SES SNART!!!

  2. biffcake

    Kämpa kämpa carro! Vad tråkigt att du var tvungen att hetsa, motivationsbrev låter otroligt ångestladdat bara man hör det. Håller tummarna! Och jag är råpepp på att se kängorna sen! nu ska jag också sätta mig med skoljobb, lycka till du. (jag peppar också otrooooligt mycket på psykelsemestern ;D it will be the win!)

  3. biffcake

    Carro förresten, tror du att du kan lista ut vad det här är för slags söm, den de använt på st. birgittas coif –> http://www.forest.gen.nz/Medieval/articles/embroidery/Scandinavian.pdf

    den är på sida fyra, den sömmen som är som ett broderi. jag tror det kan vara någon slags ”herringbone stitch”, minns inte vad den heter på svenska. men jag blir tokig jag hittar ingenstans, och du är ju proffs på sånt där 😀

Kommentera

