Glada lappen

Skyltar som denna är kanske precis vad man behöver efter att ha insett att dålig syn, som man vill avhjälpa med små plastbitar i ögonen (låter ju som en helt sjuk grej, egentligen, när man ser det sådär), är en dyr vana. Den blir extra dyr när den kombineras med insikten om att bilägande är en ännu dyrare vana. Speciellt när man har exakt två och en halv dag innan man behöver bilen för att ta sig till Sveg, och bromsarna på framdäcken kärvar. Tack och lov fyller jag år snart. Min födelsedagspresent blir c:a hälften av bilverkstadskostnaden. Nu funderar jag i banorna om att sälja bilen i höst. Särskilt om jag kommer in i Danmark.

Annars behöver jag nästan en plan B. Den kommer.

1 kommentar

Filed under Livets skola

One response to “Glada lappen

  1. Anna-Sara

    hej! vad är det för nåt du vill komma in på i Danmark? Jag och Crippe ska dit några dagar i augusti… hänga på Lejre och volontera som 1860-tals folk!

Kommentera

