Funderingar om sommaren

Om jag inte kommer att jobba i sommar kommer det att:

  • Vara första gången jag är ledig längre tid än två veckor under en sommar sen år 2004.
  • Vara första gången jag inte jobbar under sommaren sen år 2000. Det är 10 år sen nu.
  • Ge tid till att ta dykarcertifikat.
  • Ge tid till att bli fit som fan ifall jag ska till Danmark i höst (se kommande ansöknings-skrivkramp-ångest-inlägg om ungefär en månad).
  • Ge tid till att vara med på cykelsemester på Gotland.
  • Ge tid till att åka på alla de festivaler och liknande som jag inte har varit på under de senaste åren.
  • Innebära en hel medeltidsvecka.
  • Vara ganska skönt.
  • Vara ganska fattigt.

Om jag kommer att jobba i sommar kommer det att:

  • Förhindra rastlöshet.
  • Ge mig lön.
  • Ge mig vetskap om vart jag ska bo.
  • Innebära att jag inte alls är ledig. Överhuvudtaget.
  • Innebära trevliga kollegor. (Jag brukar ha tur på den punkten.)
  • Vara ganska roligt.

Just idag vet jag alltså inte vilket scenario jag föredrar. Så den fantastiska slutsatsen är, som alltid, att det löser sig.

1 kommentar

Filed under Livets skola

One response to “Funderingar om sommaren

  1. Jobb i sommar, innebär det möjligen Götene?

    Vad är det för kul i Danmark du vill in på?

Kommentera

