Första beställningsjobbet

Jag och Kamfjord, även kända som Miff och Muff (årets MNT-are tyckte att vi hade slående likheter med Piff och Puff), fick för ett tag sen ett beställningsjobb; en kampsång om att skolan borde ha en kompost. Eftersom den går på repeat i mitt huvud för tillfället, och jag fortfarande är inloggad, så tänkte jag dela med mig av den till er.

Melodi: Barbie Girl

Jag är en kompost
på Bäckedal helt lost
Elever matas
men jag ratas
Ni utesluter mig
från eran miljögrej
Så skrapa faten
och ge mig maten!

|| : Medioker hampaåker
- det tar jag hand om -
Och Atlantis, bortom Hantis
- ohohooh, ohohooh- : ||

Snart måste våra sånger skrivas ner ordentligt. Jag tror att vi börjar vara uppe i ett tiotal nya, plus några utvecklingar av gamla låttexter från MNT-året. Hårt arbete…

2 kommentarer

Filed under Sångtexter

2 responses to “Första beställningsjobbet

  1. Vem är Miff och vem är Muff?!

  2. Anna-Sara

    ååå så grym!!!

Kommentera

